wtorek, 2 lipca 2019

[79] Mademoiselle Oiseau i listy z przeszłości





"Mademoiselle Oiseau i listy z przeszłości" to drugi tom przygód o niesamowitej Mademoiselle Oiseau. Przyznam szczerze, że nie miałam okazji zapoznać się z pierwszym, czego żałuję i muszę to koniecznie nadrobić. Początkowo myślałam, że to książka skierowana głównie do dzieci - mnóstwo obrazków, duże litery - coś, co jest nieodłącznym elementem książek dla najmłodszych. Szybko się przekonałam, że to książka dla każdego, w każdym wieku.

Autorki stworzyły bajeczną, pełną magii opowieść o niesamowitej bohaterce. Bohaterka książki to wyzwolona kobieta, która pokazuje, że można żyć tak, jak tylko się chce i bez żadnych ograniczeń. Zarówno tytułowa postać, jak i pozostałe bohaterki to nie tylko literackie postacie, ale również bardzo inspirujące osoby. Pokazują, że należy spełniać swoje marzenia, nawet jeśli wydają się one zupełnie nierealne.

W książce znajduje się sporo odniesień do różnych tekstów kultury, przez co najmłodsze czytelniczki nie zawsze mogą zrozumieć przekazywaną przez autorki treść, ale z pomocą starszej osoby, na pewno sobie poradzą. W końcu, jeśli książkę przeczyta się wspólnie, sprawi ona na pewno o wiele więcej radości :)

Obrazki, o których wspomniałam na początku, tworzą spójną całość w zestawieniu z tekstem. Są bajkowe, a jednocześnie mają w sobie coś, co przykuje uwagę niejednego dorosłego.

Polecam zdecydowanie każdemu, kto jest zauroczony Paryżem, ponieważ książka wprowadza czytelnika w magiczny, paryski klimat. Nie można się od niej oderwać, a po przeczytaniu, nie można o niej zapomnieć. Ja na pewno skuszę się na przeczytanie również pierwszego tomu.

1 komentarz:

  1. Nie wiem, czy to do końca moja bajka, ale zapamiętam ten tytuł i kiedy moja siostra podrośnie, razem z nią może przeczytam, tym bardziej, że książka niesie za sobą bardzo fajne wartości.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń