niedziela, 17 maja 2015

[64] Dante na tropie


Tytuł: Dante na tropie ♥ Autor: Agnieszka Olejnik ♥ Seria: Seria z fasonem
Wydawnictwo: Literackie ♥ Data wydania: 5 lutego 2015 ♥ Stron: 372

Tej książki nie można czytać obojętnie. Emocje są gorące, zbrodnie makabryczne, przyjaciele wierni, bohaterka pociągająca, a Dante niezawodny.
Anna Drozd przyjechała do małego miasteczka, kupiła piękną willę na uboczu, wyremontowała ją i zamieszkała w niej razem z wyżłem weimarskim o poetyckim imieniu Dante. Znalazła pracę w miejscowej bibliotece, a ponieważ była typem samotniczki, życie wśród bibliotecznych regałów bardzo jej odpowiadało. Mieszkańcy miasteczka zaintrygowani samotniczym życiem młodej kobiety, tonęli w domysłach, co też skłoniło Annę do porzucenia poprzedniego życia w dużym mieście. Większość stawiała na zawód miłosny, ale na nieszczęście plotkarzy, nikt więcej nie mógł się niczego o niej dowiedzieć.
Bomba wybucha, kiedy Dante na spacerze przynosi do nóg swojej pani zakrwawiony ludzki palec. Przerażona Anna biegnie na komisariat, gdzie poznaje komisarza Wiktora, podobnie jak ona pokiereszowanego przez życie. W spokojnym dotychczas miasteczku zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Osoby, z którymi Anna rozmawia, próbując wyjaśnić kryminalną zagadkę, umierają w tajemniczych okolicznościach. Wkrótce jej samej zaczyna grozić niebezpieczeństwo…
Czy Anna rozwikła tajemnicę zbrodni? Czy znajdzie spokój i zostanie w miasteczku z psem i mężczyzną przy boku?
źródło opisu: Wydawnictwo Literackie, 2015

Dużo słyszałam o książce "Zabłądziłam" Agnieszki Olejnik i były to same pozytywne opinie. Nie miałam wcześniej styczności z twórczością tej autorki, dlatego kiedy zobaczyłam na stronie wydawnictwa Literackiego książkę "Dante na tropie" postanowiłam szybko nadrobić zaległości i sprawdzić, czy ja także zakocham się w powieściach pani Olejnik. Muszę przyznać, że nie zawiodłam się. 

Książka "Dante na tropie" utrzymywana jest w charakterze kryminalnym, jednak przeplata się z wątkiem miłosnym, co jest jak najbardziej zaletą. Powieści obyczajowe należą do mojego ulubionego gatunku literatury, dlatego cieszyłam się, że cała fabuła nie skupia się na wątku kryminalnym. Przyznaję, że zagadka zawarta w książce nie była dla mnie wyszukana i niezwykle trudna, choć tak naprawdę nie miało to wielkiego znaczenia. Fabuła była bardzo ciekawa i ani przez chwilę nie nudziłam się, czytając losy bohaterów.

Co mi się bardzo podoba to to, że Agnieszka Olejnik w swojej książce nie idealizuje bohaterów, wręcz przeciwnie. Stara się ukazać zarówno ich wady, jak i zalety. To mi się podoba, ponieważ mało jest autorów przedstawiających postaci w taki sposób. Kreuje ich jako naturalnych, prawdziwych ludzi. 

Pisarka ma lekkie pióro i ciekawy sposób pisania. Książkę "Dante na tropie" czyta się bardzo przyjemnie i zaskakująco szybko. Nie ma zaskakujących zwrotów akcji, aczkolwiek czytelnik cały czas z zainteresowaniem śledzi losy bohaterów. 

Z książką Agnieszki Olejnik spędziłam bardzo miłe chwile i jestem przekonana, że wkrótce sięgnę po jej kolejną książkę. Polecam zapoznać się z tą książką wszystkich niewymagających fanów powieści kryminalnych oraz powieści obyczajowych. Jestem przekonana, że nie pożałujecie :)


Za książkę dziękuję wydawnictwu Literackiemu!

1 komentarz:

  1. Koniecznie muszę się zapoznać z książkami tej autorki, najprawdopodobniej zacznę jednak od "Zabłądziłam" ;)

    KsiążkowyŚwiat

    OdpowiedzUsuń