wtorek, 15 lipca 2014

5 ulubionych bohaterów książkowych

Cześć :)

Dziś nieco luźniejszy post, ponieważ tym razem bez recenzji. Przygotowałam dla Was spis moich ulubionych bohaterów książkowych. Jestem ciekawa, czy ktoś z nich także skradł Wam serce podczas lektury. Zapraszam.

1. Harry Potter i Spółka


Harry, Hermiona i Ron! Grzechem byłoby, gdybym  ich tutaj nie umieściła. Pokochałam ich tak bardzo, że płakałam, kiedy skończyłam czytać Insygnia Śmierci. Z bohaterami związana jestem od dawna, zarówno dzięki książkom jak i filmom. Uwielbiam ich!

2. Marlee z "Rywalek"


O ile główna bohaterka książki "Rywalki" Kiery Cass nie przypadła mi do gustu, tak Marlee skradła moje serce. Już od pierwszego tomu bardzo ją lubiłam, a wydarzenia z "Elity" sprawiły, że pokochałam ją całym sercem! Odwaga i miłość, którą ma w sobie, jest godna pozazdroszczenia :) 

3. Hania z "Alibi na szczęście" 


Za dobroć, którą ma w sobie. Za siłę, za współczucie dla innych, za opiekuńczość. Za wszystko! Anna Ficner - Ogonowska wspaniale wykreowała bohaterów swych powieści. Tutaj musiałabym wymienić ich dużo więcej, jak na przykład: Dominikę, Mikołaja, Panią Irenkę. Najbardziej przywiązałam się jednak do Hani :)

4. Minka z "To, co zostało" - Jodi Picoult


Co tu dużo pisać... Ci, którzy czytali tę książkę wiedzą, dlaczego. Odwaga bohaterki tutaj króluje. Historia o losach Żydówki wzrusza do łez. Wspaniała postać, którą, jestem pewna, zapamiętam na bardzo długo. Dla tych, którzy nie czytali - polecam bardzo gorąco! 

5. Ania z Zielonego Wzgórza


Znacie tą małą, rudą, piegowatą dziewczynkę? Pewnie, ze znacie! Ulubienica wszystkich dzieci i... moja! Bardzo lubię Anię, odkąd bardzo dawna. To jedna z niewielu bohaterek z książek dla dzieci, które tak doskonale pamiętam. Chyba czas najwyższy, aby znów sięgnąć po książkę Montgomery ;)


Czy wymieniłam tutaj Waszych ulubieńców? Jeśli nie, to jaką postać i z jakiej książki pokochaliście najbardziej? :) 

Pozdrawiam :*

7 komentarzy:

  1. tak samo jak ty lubie Harego i spółkę , Anię , ale lubie jeszcze Katnis Everdeen . Lady Katse .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię Harrego i jego przyjaciół, ale jeszcze bardziej postacie takie jak prof. Albus Dumbledore, Minerwa McGonagall, Hagrid i wbrew pozorom / nie przepadam za czarnymi charakterami / również Severus'a Snape'a. Kogo jeszcze lubię? Przede wszystkim kilka postaci z dzieł mojego Mistrza Tolkiena, a nimi są: Gandalf Mithrandir, Elrond, Radagast, Cirdan, Galadriela, a z krasnoludów Balin i Gimli. Byłabym zdrajczynią gdybym nie wyznała iż podoba mi się jeszcze postać hobbita Bilba i Sama. :3
    Pozdrawiam bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anie też lubiłam jak byłam mała - w końcu Anki są fajne! :D taak jestem jej imienniczką, albo ona moją xd

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ma tyle ulubionych bohaterów,że nie starczyło by dnia by ich wypisać :P Lubię Meg z "Dziewczyny która chciała zbyt wiele" i spółkę z serii 'Percy Jackson'.. kurcze. Już się zaczynam rozkręcać ... :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również pokochałam paczkę Harrego Pottera :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nie mam swoich ulubieńców, choć naprawdę dużo czytam... :) Oj, przypomniałaś mi! Też nosiłam wstążeczkę na palcu, kiedy byłam w związku. Taka.. miła odmiana. :)

    OdpowiedzUsuń