poniedziałek, 13 października 2014

[56] Hopeless


Tytuł: Hopeless ♥ Autor: Colleen Hoover ♥ Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 16 czerwca 2014 ♥ Stron: 424

"Szukałem cię moje całe cholerne życie"

"Hopeless" miałam ochotę przeczytać, jak tylko zobaczyłam ją w zapowiedziach wydawnictwa Otwartego. Moją uwagę przyciągnęła okładka, która moim zdaniem jest niesamowita, pełna ciepła. Fabuła też zapowiadała się całkiem dobrze, więc pewne było to, że z książką na pewno się zapoznam. Ale czy było warto?

Początkowo treść mnie nie zachwyciła. Liczne opisy relacji między Sky a chłopakami (jeśli wiecie, co mam na myśli) początkowo były w porządku, ale z każdą kolejną stroną było coraz gorzej. Spójrzmy prawdzie w oczy, ile można pisać o miłości fizycznej? Jak widać w przypadku Colleen Hoover, można bardzo dużo. Chyba nikt nie uprzedził autorki, że co za dużo, to niezdrowo. Jakoś przebrnęłam przez połowę książki, w której była mowa właściwie tylko o jednym. Później było lepiej. Znacznie lepiej.

Zaczęło się coś nowego. Odkrywanie tajemnic z przeszłości, poznawanie własnego JA na nowo i wydarzenia, które mogą mieć wpływ na całe życie głównej bohaterki. Akcja zaczęła nabierać tempa, a ja z każdą kolejną stroną zakochiwałam się w tej książce i byłam w stanie wybaczyć autorce grzech, jaki popełniła w pierwszej połowie powieści.

"Hopeless" to książka skrywająca w sobie coś więcej, niż tylko romans między dwojgiem ludzi. To książka o psychice człowieka, o sytuacjach trudnych i dramatycznych. Odkrywa przed czytelnikiem to, co z pozoru mało prawdopodobne, lecz niestety, występuje naprawdę.

Jest to powieść skrywająca wiele skrajnych emocji. Były chwile, kiedy podczas czytania śmiałam się sama do siebie, ponieważ bohaterowie potrafili rozbawić czytelnika. Były też takie momenty, że serce zaczynało bić mocniej, ale i takie, kiedy łzy napływały mi do oczu. Na pewno nie jest to książka, którą można przeczytać w jeden wieczór. Jest zbyt ciężka.

Niestety muszę wspomnieć też o tym, że książka momentami jest bardzo przewidywalna. Nie zmienia to jednak faktu, że jest dobra. Czasem to, że potrafimy przewidzieć zakończenie nie wpływa na ogólną ocenę książki, gdyż jest ona sama w sobie tak dobra, że możemy wybaczyć takie szczegóły. Tak jest właśnie w tym przypadku.

Książkę polecam każdemu, kto nie boi się czytać o sprawach ważnych i ciężkich. Jest ona naprawdę wciągająca, więc gwarantuję Wam, że nie będziecie mogli się od niej oderwać. Jeśli jednak szukacie książki lekkiej, tak zwanego "odmóżdżacza", dajcie sobie spokój z "Hopeless", gdyż możecie niepotrzebnie się do niej zrazić.

"Niesamowite co może zrobić Twojemu sercu brzmienie głosu, za którym tak się tęskniło"

6 komentarzy:

  1. Twój opis książki przypomina mi film 'big love' jednak nie wiem na ile można porównać te 2 fabuły..

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowicie spodobała mi się ta książka, choć początkowo skazywałam ją na straty. Może i ma małe wady, ale mimo wszystko to jedna z lepszych książek z nurtu YA. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście... okładka jest cudna :D
    moje-poczytajki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uważam, że "Hopeless" jest niesamowite. Piękna i wzruszająca historia :)
    Taka mała rada- ten drugi cytat, jak dla moich oczu jest za jasny. Nawet nie wiedziałam, że tam jest :) Może spróbuj czegoś ciemniejszego? :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jest to literatura wysokich lotow, ale dobrze sie ja czyta i zawiera w sobie interesujaca historie

    OdpowiedzUsuń