środa, 15 października 2014

[57] Niezgodna


Tytuł: Niezgodna ♥ Autor: Veronica Roth ♥ Seria: Niezgodna 
Tom: #♥ Wydawnictwo: Amber ♥ Data wydania: 3 kwietnia 2014
Stron: 352


"Ale czasem to nie podjęcie walki świadczy o odwadze, ale stawienie czoła nieuchronnej śmierci."


Świat, w którym żyje Beatrice nie jest idealny. Społeczeństwo podzielono na pięć frakcji: Altruizm, Nieustraszoność, Erudycję, Prawość i Serdeczność. Nastolatkowie, po wcześniej przebytym teście przynależności wybierają frakcję, do której chcą dołączyć, na podstawie swoich cech osobowości. A co, jeśli ktoś łączy w sobie więcej niż jedną cechę? Jest Niezgodny, a takich osób się nie toleruje. 

Bardzo lubię dystopie. Uważam, że to jeden z lepszych gatunków literatury, ponieważ ukazują one świat, jakiego nie znamy. Fabuła "Niezgodnej" zapowiadała się świetnie. Już od samego początku książka przypadła mi do gustu. Dużo się działo, przyjemnie czytało a na dodatek trudno było oderwać się od lektury. 

W pierwszym tomie trylogii śledzimy losy nowicjuszy frakcji Nieustraszonych. Poznajemy uczestników, czytamy o nowo nawiązanych przyjaźniach, a nawet otrzymujemy szczyptę miłości. Bardzo mi się podobało, że autorka skupiła się na pokazaniu życia w danej frakcji i zrobiła to bardzo dobrze. Czytając, miałam wrażenie, że jestem jedną z nich i sama uczestniczę w takim szkoleniu. 

Muszę przyznać, że bardzo przywiązałam się do bohaterów. Świetnie wykreowani, przedstawieni w taki sposób, że czytelnik ma wrażenie, jakby znał ich osobiście. Tris, choć przedstawiona była jako wielka bohaterka, a takich kreacji bardzo nie lubię, polubiłam bardzo szybko, natomiast jeśli chodzi o Cztery... No cóż, pokochałam go od razu. 

Jedyne, na co zwróciłam uwagę i nie spodobało mi się to to, że książka jest przewidywalna. Czytając ją, niestety wiedziałam, co wydarzy się później. Nie było tak w każdym przypadku, ale w większości udawało mi się zgadnąć, jak dalej potoczą się losy bohaterów. Mimo to, książkę nadal czytałam z zapartym tchem. 

Wspaniałe zakończenie. Może wspaniałe, to zbyt wielkie słowo, ale na pewno jest dobre. Książka skończyła się w takim momencie, że czytelnik na pewno sięgnie po drugi tom. Nie wszystko zostało wyjaśnione, nie wszystko jeszcze się zdarzyło. Mam nadzieję, że "Zbuntowana", czyli druga część trylogii będzie równie dobra i rozwieje wszystkie wątpliwości. 

"Niezgodna" to genialne rozpoczęcie trylogii, która, mam nadzieję, w całości będzie równie dobra, co pierwszy tom. Wkrótce zamierzam sięgnąć po część drugą, a Was zachęcam do przeczytania pierwszej, ponieważ naprawdę warto! 



Za moc wrażeń dziękuję wydawnictwu Amber!

8 komentarzy:

  1. Bardzo popularna jest ta seria ostatnio, muszę się z nią zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam film, ale zamierzam również przeczytać książkę. Mam nadzieję, że już niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiscie zachwycil mnie film, a na ksiazke jak do tej pory nie znalazlam czasu, ale chetnie to zmienie

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety oglądałam film i raczej po książkę nie sięgnę, bo raczej się to dla mnie źle skończy, ale zamierzam w przyszłości sięgnąć po drugi tom i dalej, bo film mi się bardzo podobał i sądzę, że książki są lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam całą serię i nadal mam o niej dobre wspomnienia. Teraz czekam na resztę ekranizacji, bo pierwsza cześć była świetna :)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam, ani nie oglądałam, ale ostatnio często słyszę o tej serii i chyba wreszcie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czemu nie ma jeszcze wyników konkursu? Wg . regulaminu już powinny być obublikowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyniki pojawią się jutro. Przepraszam za opóźnienie.

      Usuń