niedziela, 8 grudnia 2013

15. PS Kocham Cię

Tytuł: PS Kocham Cię
Autor: Cecelia Ahern
Wydawnictwo: Świat Książki
Stron: 455
Start: 25 listopada
Koniec: 27 listopada
Ocena: 6/6

Bezpretensjonalna, lekka i pełna humoru powieść obyczajowa na temat ważny i - poważny. Jak znów pokochać życie, gdy w wieku trzydziestu lat traci się męża i najlepszego przyjaciela? Przed takim problemem staje Holly, młoda wdowa. Pomaga jej... zmarły mąż Gerry, który zostawił jej plik listów do otwierania co miesiąc przez rok, aby wypełnić pustkę i sprawić, by Holly znów mogła być szczęśliwa.

„Podobno nic nie trwa wiecznie, ale ja mocno wierzę w to, że czasami miłość trwa nawet wtedy,kiedy ukochana osoba odejdzie.”

Oglądałam wcześniej film i muszę przyznać, że po przeczytaniu książki musiałam obejrzeć go jeszcze raz. Dlaczego? Wygląda na to, że za pierwszym razem zupełnie go nie zrozumiałam. 
Moim zdaniem, jest to jedna z najlepszych powieści, jakie miałam przyjemność czytać. Chwilami śmiałam się tak głośno, że przychodziła mama z pokoju obok aby sprawdzić, co wprawiło mnie w tak dobry humor, innym razem nie mogłam powstrzymać łez. 

Holly straciła męża w wyniku okropnej choroby, ale czy na zawsze? Czy śmierć naprawdę musi być końcem wszystkiego? Gerry pozostawił swojej żonie "listę", która miała pomóc jej odnaleźć jej się w nowym świecie- w świecie, w którym nie mogła liczyć już na jego pomoc. Lista składała się z kilku kopert- na każdy miesiąc, który pozostał do końca roku, inna koperta. W środku każdej z nich znajdywały się listy, w których zawarte były wskazówki od zmarłego męża. W taki sposób Holly zaśpiewała w konkursie karaoke, poszła na bal oraz pojechała z przyjaciółkami na wakacje. Dzięki liście, główna bohaterka czuła obecność męża. 

Książka bardzo mnie zaskoczyła, gdyż przez cały czas miałam pewność, że Holly zakocha się w Danielu- swoim przyjacielu- jednak moje podejrzenia okazały się niesłuszne. Historia bardzo nieprzewidywalna. Powieść, którą bardzo miło się czyta. Możemy doszukać się w niej przekazu. Prawdziwa miłość nigdy nie umiera, a osoby nam bliskie nie odchodzą od nas w pełnym tego słowa znaczeniu. Na zawsze pozostaną z nami, chociażby w sercu każdego z nas. 



„Fruń do księżyca, a jeśli ci się nie uda, i tak znajdziesz się pośród gwiazd”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz