środa, 3 września 2014

10 książek, które KONIECZNIE muszę przeczytać w nowym roku szkolnym

Cześć :)

Zaczął się nowy rok szkolny. Mam nadzieję, że mimo wszystko w dalszym ciągu będę miała czas na prowadzenie bloga i czytanie książek. Jestem zdania, że jeżeli czegoś się bardzo chce, to każdy zdoła wygospodarować trochę czasu na daną czynność. Dziś przychodzę do Was z nieco luźniejszym postem, ponieważ zamiast recenzji, przedstawię Wam listę dziesięciu książek, które KONIECZNIE muszę przeczytać w tym roku szkolnym. Oczywiście planuję przeczytać o wiele więcej, ale te dziesięć będzie dla mnie tak zwanym must read

1. Delirium - Lauren Oliver
O tej książce słyszałam bardzo wiele. Kiedy przyjrzałam 
się bliżej opisowi, bardzo mnie zaciekawiła i koniecznie 
chcę mieć tę serię na swojej półce. 








2. Przystań Julii - Katarzyna Michalak
Przeczytałam "Ogród Kamili", przeczytałam 
"Zacisze Gosi", więc teraz czas na Julkę. 
Jestem zauroczona tą serią i z niecierpliwością 
czekam na finał trylogii.







3. Gwiazd naszych wina - John Green
Wszyscy o niej mówią, wszyscy kochają autora,
wszyscy wielbią jego twórczość, a ja nie mam pojęcia,
w czym rzecz. Oglądałam tylko ekranizację GNW,
czas się w końcu zabrać za książkę :)







4. Pretty Little Liars - Sara Shepard
Kocham ten serial i chciałabym się zapoznać
z serią książek PLL, więc w tym roku szkolnym
koniecznie muszę przeczytać chociażby pierwszą
część - Kłamczuchy








5. Przegląd Końca Świata. Feed - Mira Grant
Wszyscy czytają tę oryginalną serię,
jaką jest Przegląd Końca Świata, a ja
dopiero niedawno rzuciłam okiem na 
opis tej książki. Zaintrygował mnie i z
chęcią sięgnę po książkę.






6. Poradnik pozytywnego myślenia - Matthew Quick
Kolejna książka, której jestem ogromnie
ciekawa. Jedni polecają, inni piszą, że to dno,
a ja chcę sprawdzić, co takiego może kryć
się pod tak optymistycznym tytułem :)







7. Dotyk Julii - Tahereh Mafi
Kolejna seria, o której usłyszałam
niedawno, a zaciekawiła mnie do tego
stopnia, że koniecznie muszę ją mieć u siebie.








8. Echa pamięci - Katherine Webb
O tej powieści słyszałam, że jest piękna.
Cóż mogę powiedzieć? Kocham piękne książki,
więc ta jest absolutnie pożądana przeze mnie.








9. Dziesięć płytkich oddechów - K.A. Tucker
Przyznaję, że nie mam pojęcia, o czym
jest ta książka. Postanowiłam ją przeczytać
ze względu na okładkę, która jest dla mnie intrygująca.
Ma w sobie "to coś" :)







10. Hopeless - Colleen Hoover
Ostatnią książką jest powieść "Hopeless", która
ma niezwykle uroczą okładkę. Wiele osób się nią
zachwyca, więc i ja sprawdzę, co też ma w sobie
ta książka.








Wszystkim uczniom życzę sukcesów w nowym roku szkolnym! Obyśmy znaleźli czas na książki ;)
Pozdrawiam, 
<3 Marzena

12 komentarzy:

  1. Za "Hopeless" sama się niedługo zabieram, polecam również "Poradnik pozytywnego myślenia" :D Oczywiście, że znajdziesz czas! Zawsze się to udaje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam Delirium i jest dużo gorsza od "Igrzysk śmierci" i nieco gorsza od "Niezgodnej" według mnie. Niedługo przeczytam drugą część serii.
    Wszyscy kochają Johna Greena, bo ma oryginalny styl pisania, przynajmniej w "Gwiazd naszych wina". To jak łączy tragedię z humorem... magia.
    "Echa pamięci" mi się podobały, ale nie tak bardzo, jak "Dziedzictwo" tej autorki.
    "Dotyk Julii" też mam w planach..
    Pozdrawiam!
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. "Delirium" bardzo mi się podobało, a "Hopeless" jest po prostu wyjątkowe. Z Twoich propozycji chciałabym przeczytać "Dziesięć płytkich oddechów", "Dotyk Julii","Gwiazd naszych wina" oraz tak samo jak ty "Kłamczuchy", a może i dalej jak mi się spodobają :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stworzyłam coś takiego również na swoim logu, mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko :)
      Jeśli byłabyś zainteresowana:
      http://czytelniadominiki.blogspot.com/2014/09/10-ksiazek-na-10-miesiecy-roku-szkolnego.html

      Usuń
    2. Pewnie, że nie mam nic przeciwko. Chętnie zobaczę, co planujesz przeczytać w tym roku szkolnym :)

      Usuń
  4. Numerki 9 i 10 również znajdują się na mojej liście :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gwiazd naszych wina to dla nie książka roku! :D wspaniała, przepiękna, wzruszająca - na żadnej nie płakałam książce ta była 1 :) I lepsza od filmu, choć i on należy do jednych z moich ulubionych :) A Tobie jak się podobał? :)
    Poradnik pozytywnego myślenia widziałam tylko film i wypadł on dość średnio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film zrobił na mnie ogromne wrażenie, jednak czegoś mi w nim brakowało. Teraz czas na książkę, abym mogła porównać :)

      Usuń
  6. ile cudowności! Też bym je chciała przeczytać wszystkie. Jestem jedynie po Kłamczuchach i - to jest takie super, wspaniałe i cudowne! Zresztą, recenzja pojawi się niedługo. Posiadam ebooki wszystkich więc jak chcesz to się odezwij na Facebooku, czy gdzieś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie jestem sceptycznie nastawiona do ebooków, ale może kiedyś się do nich przekonam, to się odezwę :)

      Usuń
  7. Przeczytaj koniecznie serię "Delirium", ja jestem nią zachwycona! Zaś "Hopeless" i "Dziesięć płytkich oddechów" też pragnę poznać, bo to aż wstyd, przy takiej ilości zachwytów, ochów i achów:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Delirium i Gwiazd naszych wina to coś wspaniałego! Szczęściaro, chciałabym móc znowu je przeczytać po raz pierwszy ;) Oj, napłaczesz się przy GNW, bardziej niż przy ekranizacji :)

    OdpowiedzUsuń