wtorek, 16 września 2014

Social Media Book TAG

Cześć :)

Od pewnego czasu regularnie oglądam booktube, kanały polskich i zagranicznych recenzentów książek na youtube. Bardzo spodobało mi się kilka TAGów, a jako, że nie posiadam takiego kanału i w najbliższej przyszłości posiadać nie planuję, postanowiłam przerzucić niektóre z TAGów na blogosferę. Mam nadzieję, że pomysł Wam się spodoba i zechcecie dołączyć do zabawy. 

Dziś chcę Wam przedstawić Social Media Book TAG. Do poszczególnych portali społecznościowych będę musiała dopasować odpowiednią książkę, którą przeczytałam. Zapraszam :)

1. Twitter - Twoja ulubiona krótka książka



Tutaj nie mogłam zdecydować się na jedną, ponieważ obie kocham bardzo, bardzo. Obie książki, to takie, które poznałam w szkole, jako obowiązkową lekturę i obie skradły moje serce tak bardzo, że przeczytałam je nie raz i nie dwa. Pierwsza z nich to "Oskar i Pani Róża" Érica-Emmanuela Schmitta, druga - "Romeo i Julia" Williama Shakespeare'a. Nawiasem mówiąc, nie znoszę spolszczenia nazwiska "Szekspira". 

2. Facebook - książka, którą każdy czytał i poczułaś presję, żeby ją przeczytać


Przyznaję się bez bicia - choć w planach "Gwiazd naszych wina" miałam już od bardzo dawna, przeczytałam ją dopiero, kiedy nadszedł wielki BOOOM na tę książkę. Szkoda, bo teraz widzę siebie jako jednego z wielu "sezonowców" (którzy pokochali książkę, bo inni tak zrobili), choć tak naprawdę wcale tak nie jest. 

3. Tumblr - książka, którą przeczytałaś zanim to było popularne


Mimo, że wtedy, kiedy przeczytałam książkę, bardzo popularne było oglądanie adaptacji filmowej, to sama powieść nie była wtedy tak znana. Zaliczam więc "Trzy metry nad niebem" do tej kategorii. Swoją drogą, teraz nie rozumiem fenomenu tej książki, czy filmu. Może dlatego, że zdążyłam obejrzeć/przeczytać wiele lepszych pozycji od tamtego czasu? 

4. Myspace - książka, która nie pamiętasz czy ci się podobała, czy nie


Tę książkę znalazłam w mojej wirtualnej biblioteczce na lubimyczytac.pl , oznaczoną jako "przeczytane". Nie mam jednak zielonego pojęcia, o czym jest, czy mi się podobała itd. Nic mi nie przychodzi do głowy. Widocznie nie była warta zapamiętania. 

5. Instagram - książka tak ładna, że musiałaś zrobić jej zdjęcie


Chyba nie będę oryginalna, jeśli napiszę, że okładki do serii "Rywalek" od Jaguara skradły moje serce? Są tak niesamowite, że obowiązkiem było zrobić im zdjęcie i dodać na Instagram ;)

6. Youtube - książka, której chciałabyś zobaczyć ekranizację


Trylogia Anny Ficner - Ogonowskiej już od pierwszego tomu zrobiła na mnie niesamowite wrażenie! Pokochałam ją każdym kawałeczkiem mojego serca i mam nadzieję, że niedługo będzie nam dane zobaczyć adaptację tej serii, choć z drugiej strony boję się, że może ona nie być tak dobra, jak powieść.

7. Lubimyczytac.pl - książka, którą polecasz wszystkim


"Lawendowy pokój" to najlepsza książka o książkach, jaką kiedykolwiek czytałam. W ogóle, to jedna z lepszych powieści, jakie miałam przyjemność poznać. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich miłośników literatury :)


Jak Wam się podoba TAG? Dołączycie? Jeśli tak, podajcie linki do swoich postów, chętnie przeczytam :)

Pozdrawiam

4 komentarze:

  1. Znam tylko Gwiazd naszych wina - najpiękniejsza książka ever! :D I 3 metry - gorsza zdecydowanie od filmu który jak dla mnie jest doskonały :)

    A o Gwiazdach pisałaś recenzję moze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie, ale powinna pojawić się pod koniec miesiąca :)

      Usuń
  2. Spotkałam się właśnie z tym TAG'iem na kilku blogach i na youtubie. Uwielbiam "Oskara i Panią Różę". Zdecydowanie mogłabym zaliczyć ją do najpiękniejszych krótkich książek. Co do "Trzy metry nad niebem"- książki nie czytałam, ale oglądnęłam mniej więcej połowę filmu i nie rozumiem, dlaczego wszyscy się nim zachwycają. Ani główny aktor nie jest, AŻ TAK przystojny, ani historia ciekawa. "Rywalki" mają piękną okładkę, jednak ja ostatnio zachwycam się okładkami serii "Upadli" od Lauren Kate. Książek nie czytałam i nie posiadam, jednak jak tylko je zdobędę, obowiązkowo zrobię zdjęcie :DD

    OdpowiedzUsuń
  3. "Lawendowy pokój" to genialna książka!

    OdpowiedzUsuń