sobota, 16 sierpnia 2014

[44] Zacisze Gosi


Tytuł: Zacisze Gosi ♥ Autor: Katarzyna Michalak ♥ Seria: Kwiatowa ♥ Tom: #2 
Wydawnictwo: Znak ♥ Data wydania: 21 maja 2014 ♥ Stron: 320
Ocena: 6/6

„I odejdzie. Ze złamanym sercem, ale zrobi to, bo zdążyła się przekonać, że nie można kogoś kochać na siłę, wbrew jego woli.”

Miesiąc temu czytałam "Ogród Kamili", który początkowo nie wzbudził we mnie sympatii. Mniej więcej w połowie książki zapałałam wielką miłością do tej serii i już wtedy jasne było, że czym prędzej sięgnę po kontynuację. Pierwszy tom postawił poprzeczkę bardzo wysoko, dlatego od "Zacisza Gosi" wymagałam bardzo wiele. Czy autorka sprostała wyzwaniu i stworzyła dobrą kontynuację, czy spoczęła na laurach? 

Pierwsza część kwiatowej trylogii zakończyła się w takim momencie, że niemożliwością byłoby nie przeczytać kolejnego tomu. "Zacisze Gosi" doskonale rozwiewa wszelkie wątpliwości i niedopowiedzenia z "Ogrodu Kamili", oraz wnosi wiele nowych wątków. Autorka zadbała o to, aby nie wiało nudą i monotonią. Cały czas coś się dzieje, co jest powodem tego, że jeśli potencjalny czytelnik weźmie książkę do rąk i otworzy, nie prędko ją zamknie. 

"Zacisze Gosi" nie należy do powieści, które czyta się lekko, z uśmiechem na ustach, bowiem opowiada o sytuacjach trudnych. Jest to książka bardzo życiowa, przemyślana. Gwarantuję Ci, drogi czytelniku, że niejednokrotnie w Twoich oczach pojawią się łzy, a na usta będą cisnęły się słowa "Dlaczego właśnie ta postać?". Pani Michalak bardzo komplikuje życie bohaterów. Uczy ich siły, odwagi i pokory. Nie tylko bohaterowie doświadczają lekcji życia. To również czytelnik jest świadkiem, że każda róża ma kolce. Ponadto bohaterowie "Zacisza Gosi" uczą nas walki z przeciwnościami losu. To bardzo ważne.

Książka Katarzyny Michalak krzyczy do nas "Zatrzymaj się na chwilę! Pomyśl!". Przy takiej powieści warto zastanowić się nad swoim życiem. Czy aby na pewno wszystko robisz tak, jak powinieneś? Czy jesteś wystarczająco dobry dla innych? Zatrzymaj się i dostrzeż to, czego nie zauważasz podczas codziennego pośpiechu. Kto wie? Może jutro już tego nie zobaczysz.

Powieść jest idealna. Doskonała wręcz. Nie doszukałam się w niej żadnej wady. Jestem pewna, że została napisana z głębi serca. Lubię takie książki, ponieważ o wiele lepiej czyta się coś, co zostało stworzone z pasją, a nie dla pieniędzy. Autorka ma lekkie pióro, przez co książkę czyta się bardzo przyjemnie i nadzwyczaj szybko. Treść jest tak mądra i pouczająca, że czytelnik, który lubi podkreślać cytaty godne zapamiętania, musiałby zakreślić niemal całą książkę. 

Jeżeli przeczytaliście "Ogród Kamili", z całego serca polecam Wam kontynuację. Natomiast jeśli nie mieliście okazji poznać losów bohaterów z pierwszego tomu, czym prędzej zapoznajcie się z książką, ponieważ jest to pozycja tak dobra, że warto poświęcić te kilka godzin na powieść.

„Nie ma znaczenia, ilu przejdzie obok czyjegoś nieszczęścia, ważne, czy ty się zatrzymasz.”

4 komentarze:

  1. Dla niektórych te wszystkie nieszczęścia, które na bohaterów zsyła autorka, są po prostu mankamentem tej powieści. Dla mnie było w sam raz i nie mogę się doczekać, pewnie jak Ty, trzeciego tomu :) Myślę, że będziemy miały podobne odczucia. A masz jakieś inne powieści p. Michalak w planach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postanowiłam przeczytać wszystkie powieści pani Michalak, ponieważ bardzo spodobała mi się seria kwiatowa i "Poczekajka". W najbliższej przyszłości planuję przeczytać "Wiśniowy dworek" :)

      Usuń
  2. Cały czas wahałam się nad książkami tej autorki. Ostatnio odnalazłam jej półkę w bibliotece, czas w końcu skusić się na jej książkę, ta recenzja tylko mnie w tym utwierdza :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam jeszcze styczności z twórczością tej autorki, chętnie zapoznam się z "Ogrodem Kamili". Lekkie pióro autorki do mnie przemawia. Będę tu zaglądać nieco częściej. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń