czwartek, 28 sierpnia 2014

[48] Zatoka tajemnic


Tytuł: Zatoka tajemnic ♥ Autor: Rosanna Ley
Wydawnictwo: Literackie ♥ Data wydania: 24 lipca 2014 ♥ Stron: 512
Ocena: 6/6!

Dziś zabieram Was w niezwykłe miejsce, bowiem wybierzemy się w podróż na Wyspy Kanaryjskie. W miejsce, gdzie słychać uderzenia fal rozbijających się o brzeg i śpiew ptaków. Zainteresowani?

Bardzo lubię pisać recenzję, jeśli książka spełniła wszystkie moje oczekiwania i przypadła mi do gustu. Wtedy słowa same cisną się do głowy, a recenzja pisze się niemal sama. Dawno nie spotkałam się z taką sytuacją i biorąc do ręki "Zatokę tajemnic" modliłam się, by okazała się być tak dobra. I była.

Rosanna Ley przedstawia nam historie dwóch kobiet, które są ze sobą powiązane. W pewnym momencie okazuje się, że mają ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Od razu chcę powiedzieć, że fabuła bardzo przypadła mi do gustu. Jest niesamowita. Szczerze mówiąc nie pokładałam w tej książce ogromnych nadziei. "Zwykłe czytadło, z którym spędzę miłe chwile" - tak właśnie o niej myślałam. Okazuje się, że do zwykłych ona nie należy. Powieść jest bardzo przemyślana, dopięta na ostatni guzik. Jeśli chodzi o zakończenie, mogę powiedzieć, że usatysfakcjonowało mnie w stu procentach. Do samego końca potencjalny czytelnik może się tylko domyślać, jak potoczy się historia głównych bohaterów. Książka jest bowiem nieprzewidywalna, wyjątkowa.

Bohaterowie książek to jedna z tych kwestii, która jest dla mnie bardzo ważna. Lubię, kiedy rozkochają mnie w sobie, lub przynajmniej skradną mały fragment mojego serca. Tym razem nie zawiodłam się. Bardzo przywiązałam się do postaci występujących w tej książce. Od samego początku wiedziałam, kogo polubię, a kto będzie mnie irytował. Bohaterowie są charyzmatyczni i to mi się najbardziej w nich podoba. Są wykreowani w sposób ciekawy, a przez fakty z ich przeszłości, czytelnik przywiązuje się do nich jeszcze bardziej. 

Jeśli sięgniecie po tę książkę gwarantuję Wam, że na każdym kroku będą towarzyszyły Wam skrajne emocje. Wspólnie z bohaterami lektury będziecie płakać i śmiać się, bowiem jest to książka wywierająca ogromny wpływ na nastrój czytelnika. W pewnych momentach czułam się przytłoczona nadmiarem wrażeń i myślałam o tym, jak bardzo ludzie mogą być źli. Z tego wynika, że książka zmusza do refleksji, a takie powieści bardzo cenię. 

Książkę Rosanny Ley czyta się bardzo przyjemnie i szybko. Po skończeniu lektury uświadomiłam sobie, że dobre książki kończą się stanowczo za szybko. Czytając "Zatokę tajemnic" na pewno nie będziecie się nudzić.

Polecam z całego serca wszystkim, którzy mają ochotę na książkę mówiącą o sprawach ważnych, oraz tym, którzy szukają czegoś więcej niż kolejnej, schematycznej książki o miłości. Tutaj też z tym uczuciem mamy do czynienia, jednak jest ono przedstawione w sposób minimalistyczny. Jeśli sięgniecie po tę książkę, na pewno nie będziecie żałować.


Za możliwość poznania niesamowitej historii dziękuję wydawnictwu Literackiemu!

3 komentarze:

  1. Po Twojej recenzji mam nadzieję niebawem znaleźć ją na swojej półce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna okładka! Taka spokojna, letnia... Książka wydaje się interesująca, przeczytam!
    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam szczerze, ze o książce miałam podobne zdanie jak Ty, przed jej lekturą. A maksymalna liczba punktów, które przyznałaś temu tytułowi, zdecydowanie zachęcają jednak do lektury. Będę pamiętać o tej książce koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń