środa, 20 sierpnia 2014

Najpiękniejsze cytaty z książek [1]


„Nawet najczarniejsza noc kiedyś się kończy, trzeba tylko doczekać świtu.” 

...

„Czasem dobrze jest żyć w nieświadomości. Gdybyśmy znali naszą przyszłość, stałoby się to przekleństwem.”

...

„Przeszłości już nie ma, przyszłości jeszcze nie. Liczy się tu i teraz, choć tak łatwo o tym zapominamy.”


„Nie ma znaczenia, ilu przejdzie obok czyjegoś nieszczęścia, ważne, czy ty sie zatrzymasz.”

...

„I odejdzie. Ze złamanym sercem, ale zrobi to, bo zdążyła się przekonać, że nie można kogoś kochać na siłę, wbrew jego woli.”

...

„Żyjmy tak, jakby nie było żadnej nadziei, a jeśli się rozczarujemy, to pozytywnie.”


„W życiu trzeba czasami dla własnego dobra przemilczeć słowa, które cisną się na usta.”

...

„Jeżeli ktoś jest dla ciebie niemiły, ty bądź miła i uśmiechnij się do niego. Zobaczysz nie będzie wiedział, jak się ma zachować.” 

...

„Kiedy żyła babcia, mówiła mi często, że człowiek jest jak kamień, zniesie wszystko. Ja teraz czuję się właśnie jak taki kamień. Zniosłam wszystko. Jestem... staram się – poprawiła się szybko – być silna, ale chyba czuję mniej niż kiedyś.”

...

„Przecież niczego tak w życiu nie potrzebujemy jak miłości, no, może jeszcze tlenu.” 

...

„A może najprościej jest nie myśleć i nie rozkładać życia na czynniki pierwsze. Może brać od niego wszystko, co nam oferuje i nie kręcić nosem. Nie pozycjonować niczego i nikogo, a zwłaszcza siebie.”

...

„Ja już nie mam siły na nieszczęście, dlatego tak bardzo boję się szczęścia” 

...

„Musiała wracać do swojego życia i udawać silną, pogodzoną z losem i radzącą sobie ze wszystkim. Nie miała innego wyjścia, życie nie czekało.”

7 komentarzy:

  1. wspanialy wpis i cytaty! sama chcialam zrobic podobny ale nie wiedzialam na ile bedzie ciekawy. czekam na wiecej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ,, Ogród Kamili'' i bardzo mnie zauroczył i mam nadzieję, że dane będzie mi poczytać inne dzieła pani Katarzyny :)
    http://truskafka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te okładki są przepiękne! I cytaty wspaniałe.

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne!
    A te cytaty z książek pani Michalak tylko zachęciły mnie do zapoznania się z nimi, jutro pędzę do biblioteki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow ! Piękne dużo się napracowałaś :-)


    http://weraweronika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam wszystkie te książki oprócz "Zacisza Gosi", która swoją drogą, czeka na półce. A ten cytat jest najlepszy: „Jeżeli ktoś jest dla ciebie niemiły, ty bądź miła i uśmiechnij się do niego. Zobaczysz nie będzie wiedział, jak się ma zachować.” Powinniśmy koniecznie go zapamiętać:))

    OdpowiedzUsuń